ФОРМА
СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА НАПРЯМОМ ОЦІНЮВАННЯ "ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ
ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ"
І. Освітнє
середовище закладу дошкільної освіти
Вимога 1.1. Створення
безпечних, доступних та нешкідливих умов розвитку, виховання, навчання дітей та
праці
№ з/р |
Перелік
тверджень |
Так |
Ні |
Примітка (відповідає частково/потребує
покращення) |
Критерій 1.1.1.1.
Територія, будівлі та приміщення закладу дошкільної освіти мають належні
умови, є безпечними та доступними |
||||
Індикатор 1.1.1.1
Улаштування території та приміщень закладу дошкільної освіти, споруди і обладнання
є безпечними |
||||
1. |
Наявність (справність)
огорожі/паркану |
Ні |
||
2. |
Недоступність території
для несанкціонованого заїзду транспортних засобів |
Ні |
||
3. |
Недоступність приміщення
для несанкціонованого доступу сторонніх осіб |
Ні |
||
4. |
Обладнано групові
майданчики: ·
тіньові
навіси за кількістю групових майданчиків |
Ні |
||
5. |
Облаштовано
спортивно-ігрова зона: ·
фізкультурний
майданчик |
Так |
||
6. |
Територія безпечна для
фізичної активності здобувачів освіти: ·
справність обладнання; ·
відсутність
ям; ·
відсутність
дерев, кущів, рослин з колючками та отруйними плодами, грибів |
Так |
||
7. |
Територія чиста, охайна,
відсутнє нагромадження сміття, будівельних матеріалів, опалого листя |
Так |
||
8. |
Групові осередки для
дітей раннього віку розташовані на першому поверсі та забезпечені окремими
входами |
Ні |
||
9. |
Груповий осередок,
призначений для дітей певного віку ізольований від решти групових осередків |
Так |
||
10. |
Стан приміщень (стіни,
підлога) відповідають вимогам безпеки: ·
коридори; ·
групові
осередки; ·
кабінети; ·
зала для
музичних і фізкультурних занять; ·
харчоблок; ·
пральня; ·
туалети; ·
дах; ·
допоміжні
приміщення; ·
інженерні
мережі |
Так |
||
11. |
Пісочниці на групових
майданчиках закриваються і огороджені бортиками |
Так |
||
Індикатор
1.1.1.2. Забезпечується архітектурна доступність території та приміщень
будівлі |
||||
1. |
Доступність прилеглої
території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту) |
Так |
||
2. |
Забезпечено можливість безперешкодного
руху територією закладу (прохід без порогів, сходів та достатньо широкий для
можливості проїзду візком, з рівним неушкодженим покриттям) |
Так |
||
3. |
На першому поверсі
будівлі закладу передбачено груповий осередок для інклюзивної групи |
Ні |
||
4. |
Забезпечено безбар’єрний
доступ до будівлі, приміщень закладу освіти: ·
пологий
вхід/пандус/мобільні платформи; ·
дверний
прохід, що забезпечує можливість проїзду візком; ·
можливість
безперешкодного пересування між поверхами для людей з обмеженими
можливостями; ·
контрастне
маркування на стінах та підлозі; ·
візуалізація
призначення приміщень; ·
вказівники; ·
рельєфне та
контрастне маркування перед та на кінці сходової частини; ·
відсутність
захаращення коридорів, рекреацій, міжсходових клітин |
Ні |
||
5. |
Туалетні кімнати
пристосовані для потреб учасників освітнього процесу: ·
широкий
безпороговий прохід; ·
достатня
площа туалетної кімнати; ·
спеціальне
санітарно-технічне обладнання |
Так |
||
6. |
Наявна можливість
вільного та зручного переміщення в груповому осередку та користування меблями |
Так |
||
7. |
Висота столів та стільців
регулюється |
Так |
||
8. |
Шафи, полиці, стелажі
надійно закріплені |
Так |
||
Індикатор 1.1.1.3.
Забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання,
водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються
санітарно-гігієнічні вимоги |
||||
1. |
Повітряно-тепловий режим
приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам |
Так |
||
2. |
Виконуються санітарно-гігієнічні
вимоги щодо освітлення усіх приміщень та території |
Так |
||
3. |
Заклад освіти обладнаний
мережами господарсько-питного водопостачання, мережами каналізації,
водостоку, опалення, вентиляції |
Так |
||
5. |
Холодною і гарячою
проточною водою заклад освіти забезпечений упродовж усього року з
установленням кранів-змішувачів: ·
групові
осередки; ·
харчоблок; ·
пральня; ·
туалетні
кімнати, |
Так |
||
6. |
Приміщення закладу
дошкільної освіти утримується в порядку й чистоті |
Так |
||
7. |
Здійснюється 2 рази на
день щоденне вологе прибирання усіх приміщень у відповідності до
санітарно-гігієнічних вимог |
Так |
||
8. |
Меблі, обладнання,
опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно
протираються гарячою водою з милом |
Так |
||
9. |
Столи в ігрових і
групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються гарячою водою з милом |
Так |
||
10. |
Територія підлягає
прибиранню 2 рази на день |
Так |
||
Індикатор 1.1.1.4.
Облаштовано та використовується ресурсна кімната/осередок для проведення
відповідних занять зі здобувачами дошкільної освіти з особливими освітніми
потребами |
||||
1. |
У закладі освіти
облаштовано та використовується ресурсна кімната/осередок |
Ні |
||
2. |
Оснащення ресурсної
кімнати/ осередок відповідає освітнім, віковим запитам дітей з особливими
освітніми потребами з урахуванням індивідуальних програм розвитку,
індивідуальних програм для реабілітації дітей-інвалідів |
Ні |
||
Критерій 1.1.2. Заклад
дошкільної освіти має приміщення з необхідним обладнанням для забезпечення
освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно
до типу та профілю закладу |
||||
Індикатор 1.1.2.1.
Обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним
вимогам |
||||
1. |
Приміщення роздягальні
обладнані персональними шафами для зберігання i сушіння одягу та взуття дітей |
Так |
||
2. |
Ігрові приміщення в
групових осередках обладнані шафами для іграшок і підсобного матеріалу |
Так |
||
5. |
Спальні обладнані
безпечними стаціонарними ліжками, промарковані однаково з постільною білизною |
Так |
||
6. |
Туалетні кімнати
обладнані вішалками для рушників, які закріплені за кожною дитиною та
відповідно промарковані |
Так |
||
7. |
Туалети старших вікових
груп вiдокремленi екранами-перегородками для хлопчиків та дівчаток |
Ні |
||
8. |
Наявні рукомийники, мило,
туалетний папір |
Так |
||
9. |
Туалетних кімнатах груп
раннього віку наявний стелажу для горщиків |
Так |
||
10. |
Меблі у вікових
групах підібрані відповідно до зросту (довжини тіла) дітей |
Так |
||
11. |
Меблі світлих тонів,
матові, переважно без блиску |
Так |
||
12 |
Cтаціонарне обладнання
(стелажі, шафи, полиці) міцно закріплені до стін, підлоги |
Так |
||
Індикатор 1.1.2.2.
Приміщення для роботи із здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним
обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу |
||||
У закладі наявні: |
Обладнані відповідно
вимогам законодавства та забезпечують реалізацію освітніх програмі) |
|||
1. |
Зала для музичних та фізкультурних
занять |
Так |
||
2. |
Кімната ручної праці
(образотворчого мистецтва) |
Ні |
||
3. |
Логопедичний кабінет |
Ні |
||
4. |
Психологічний кабінет має
два приміщення: ·
робочий
кабінет практичного психолога (соціального педагога); ·
навчальний психологічний
кабінет |
Ні |
||
5. |
Методичний кабінет |
Так |
||
6. |
Кімната для занять з
технічними засобами навчання (ТЗН) |
Ні |
||
7. |
Кімната для природи |
Ні |
||
8. |
Басейн: ·
зал з ванною; ·
дві
роздягальні для хлопчиків i дівчаток з туалетами та душовими, ·
кімната
тренера; ·
кімната
медичної сестри; ·
вузол
керування та iншi технiчнi приміщення для обслуговування басейну; ·
комора для
інвентаря |
Ні |
||
9. |
Інші приміщення (додати з
урахуванням типу закладу) |
Так |
||
10. |
Обладнання основних приміщень
закладу дошкільної освіти відповідає зросту та віку дітей |
Так |
||
Критерій
1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони
праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в
умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх |
||||
Індикатор
1.1.3.2. Працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог щодо охорони
праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в
умовах надзвичайних |
||||
1. |
Небезпечні для дітей предмети
зберігаються в закритих ящиках, які унеможливлюють їх доступність |
Так |
||
2. |
Педагогічні працівники
закладу утримують своє робоче місце у чистоті, забезпечуються наявність
вільного доступу до всіх виходів |
Так |
||
3. |
Вихід із приміщення групового
осередку вільний для можливої екстреної евакуації у разі надзвичайної
ситуації |
Так |
||
4. |
У інформативному куточку
розміщені плакати про заходи: ·
пожежної
безпеки; ·
охорони
праці; ·
безпеки
життєдіяльності; ·
правила
поведінки в умовах надзвичайних ситуацій |
Так |
||
5. |
У коридорах, холах, на
сходових клітках евакуаційних виходів наявні попереджувальні та вказівні
знаки безпеки |
Так |
||
6. |
Працівники закладу
дошкільної освіти дотримуються вимог щодо: ·
охорони
праці; ·
безпеки життєдіяльності; ·
пожежної
безпеки |
Так |
||
7. |
У закладі та на його
території не порушуються правила заборони куріння, вживання алкогольних
напоїв |
Так |
||
Критерій 1.1.4. У закладі
дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної
освіти |
||||
Індикатор 1.1.4.1.
Організовано безпечне харчування |
||||
1. |
Режим харчування
затверджений керівником закладу і оприлюднений в інформаційному куточку |
Так |
||
2. |
В інформаційному
куточку наявне денне меню із зазначенням виходу кожної страви, завірено
керівником і медичним працівником закладу |
Так |
||
3. |
Поруч з вікном видачі їжі
з харчоблоку розміщений графік видачі їжі, який завірений керівником закладу |
Так |
||
4. |
Перед харчоблоком, у
групах наявні таблиці, в яких визначається об'єм порції, що мають отримати
діти кожної з вікових груп |
Так |
||
5. |
Час видачі готових страв
з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимами дня груп |
Так |
||
6. |
Забезпечено питний режим
(кожна дитина за потреби отримує кип’ячену або фасовану воду в індивідуальній
чашці) |
Так |
||
Індикатор 1.1.4.3.
Харчування здобувачів дошкільної освіти здійснюється з
дотриманням санітарно-гігієнічних вимог |
||||
1. |
Відра, каструлі,
ополоники у групах, їдальнях виміряні і відповідно промарковані |
Так |
||
2. |
Не використовується
пластмасовий посуд багаторазового використання, пощерблений посуд та
емальований з пошкодженою емаллю |
Так |
||
3. |
Кількість столового
посуду у групі відповідає кількості дітей за списком |
Так |
||
4. |
Працівники
груп у чистому |
Так |
||
Індикатор 1.1.4.4. Створено умови для формування культурно-гігієнічних
навичок здобувачів дошкільної освіти |
||||
1. |
За дитиною закріплено
постійне місце за столом, розмір стола та стільця відповідає до зросту
дитини |
Так |
||
2. |
Перед кожним
прийомом їжі стіл сервірують згідно з меню |
Так |
||
3. |
Дітей привчають: ·
руки
мити обов’язково перед і після приймання їжі, після
відвідування туалету; ·
використовувати
туалетний папір; ·
користуватися
індивідуальними рушниками |
Так |
||
4. |
Дітей привчають сідати за
стіл: ·
охайними; ·
сидіти за
столом правильно |
Так |
||
5. |
Дітей привчають
користуватися столовими приборами (згідно з вимогами навчальної
програми): ·
з двохрічного
віку — серветкою; ·
на четвертому
році життя — виделкою; ·
на п’ятому
році — негострим ножем |
Так |
||
6. |
З чотирирічного віку
дітей навчають чергувати у групі під час приймання їжі з використанням
санітарного одягу (фартушки, косинки або ковпаки), сервірувати столи і
збирати використаний посуд |
Так |
||
Критерії 1.1.5. У закладі
дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я
здобувачів дошкільної освіти |
||||
Індикатор 1.1.5.1.
Забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається
невідкладна домедична допомога |
||||
1. |
Функціонує у закладі
медичний кабінет |
Так |
||
2. |
У медичному кабінеті
наявне обладнання та вироби медичного призначення для надання
невідкладної медичної допомоги |
Так |
||
3. |
У медичному кабінеті
наявні лікарські засоби для надання невідкладної медичної
допомоги |
Так |
||
Індикатор 1.1.5.3.
Вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму |
||||
1. |
Наявний ізолятор,
розміщений на першому поверсі |
Так |
||
2. |
У разі виявлення ознак
інфекційної хвороби дитину ізолюють від здорових дітей |
Так |
||
3. |
У закладі освіти (окремих
групах) проводяться обмежувальні протиепідемічні заходи |
Так |
||
4. |
Проводиться вимірювання
температури дітей 2 рази на день |
Так |
||
5. |
Здійснюється щоденно
дезінфекція приміщень |
Так |
||
6. |
У приміщеннях
встановлено бактерицидні лампи (екрановані та відкриті): ·
дезінфекція
приміщень бактерицидними лампами проводиться за відсутності дітей та
працівників відповідно до інструкції |
Так |
||
7. |
Іграшки обробляються
дезінфекційними засобами |
Так |
||
8. |
В інформаційному куточку
наявна інформація про інфекційні захворювання дітей дошкільного віку |
Так |
||
Індикатор 1.1.5.4.
Проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками
освітнього процесу з питань здорового способу життя |
||||
1. |
В інформаційних куточках.
висвітлено питання щодо: ·
раціонального
харчування здобувачів дошкільної освіти; ·
загартування
та здорового способу життя; ·
оздоровчо-фізкультурних
заходів |
Так |
||
Індикатор 1.1.5.6. Наявне
фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар для розвитку основних рухів та
фізичних якостей здобувачів дошкільної освіти |
||||
1. |
У закладі наявне
фізкультурне обладнання для розвитку рухів |
Так |
||
2. |
У закладі наявні
іграшки та обладнання для ігор та вправ спортивного характеру |
Так |
||
3. |
У закладі наявні іграшки,
ігри, ігрове обладнання для розвитку рухів, рухової активності |
Так |
||
4. |
У закладі наявне
обладнання, інвентар, іграшки для занять у басейні |
Так |
Ні |
|
5. |
У закладі наявне приладдя
і допоміжний інвентар та фізкультурний інвентар |
Так |
||
Вимога 1.3.
Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього
простору |
||||
Критерій 1.3.3. Освітнє
середовище закладу дошкільної освіти спрямоване на реалізацію завдань
державного стандарту |
||||
Індикатор 1.3.3.1. Предметно-просторове
розвивальне середовище, створене в основних приміщеннях закладу дошкільної
освіти, відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти та
сприяє формуванню у них ключових компетентностей |
||||
1. |
У закладі створено
предметно-просторове розвивальне середовище, що відповідає
віковим особливостям здобувачів освіти |
Так |
||
2. |
Предметно-просторове
розвивальне середовище: ·
динамічне; ·
змістовно-насичене; ·
багатофункціональне; ·
доступне; ·
безпечне, ·
змінюється
залежно від індивідуальних особливостей дітей, пори року, тем, які вивчаються |
Так |
||
3. |
У групових осередках
відокремлені куточки для усамітнення, відпочинку |
Так |
||
4. |
У групі раннього віку
створений куточок для ігрової діяльності |
Так |
||
5. |
У групі раннього віку створений
куточок для рухової діяльності |
Так |
||
6. |
У групі раннього віку
створений куточок для художньої діяльності: ·
образотворча
зона; ·
театральна та
літературна зона |
Так |
||
7. |
У групі раннього віку
створений куточок для мовленнєво-пізнавальної діяльності: ·
ознайомлення
із природним довкіллям; ·
соціальним і
предметним довкіллям; ·
формування
елементарних математичних уявлень |
Так |
||
8. |
У групі раннього віку
створений куточок для трудової діяльності: ·
праця в
природі та господарсько-побутова зона |
Так |
||
9. |
У групах дошкільного віку
створений куточок ігрової діяльності |
Так |
||
10. |
У групах дошкільного віку
створений куточок рухової діяльності |
Так |
||
11. |
У групах дошкільного віку
створений куточок художньої діяльності: ·
образотворча
зона; ·
музична зона; ·
театральна
зона; ·
літературна
зона |
Так |
||
12. |
У групах дошкільного віку
створений куточок мовленнєво-пізнавальної діяльності: ·
ознайомлення
із природним довкіллям; ·
соціальним і
предметним довкіллям; ·
формування
звукової культури мовлення і пропедевтика навчання грамоти; ·
елементарних
математичних уявлень |
Так |
||
13 |
У групах дошкільного віку
створений куточок трудової діяльності: ·
художньої
праці; ·
праця в
природі та господарсько-побутова |
Так |
||
Індикатор 1.3.3.2. Добір
іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування
предметно-просторового розвивального середовища у закладі дошкільної освіти
відповідає встановленим вимогам |
||||
1. |
Добір іграшок, посібників
та обладнання куточків у групі раннього віку відповідає вимогам Примірному
переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання
для закладів дошкільної освіти |
Так |
||
2. |
Добір іграшок, посібників
та обладнання куточків у групах дошкільного віку відповідає вимогам
Примірному переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання
для закладів дошкільної освіти |
Так |
||
ІІ. Напрям
оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти» Забезпечення
всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею
життєвого соціального досвіду |
||||
Вимога 2.1.
Дотримання вимог Державного стандарту |
||||
Критерій 2.1.1. У закладі
дошкільної освіти реалізується державний стандарт |
||||
Індикатор 2.1.1.3.
Створюються умови для реалізації варіативної складової державного стандарту,
для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки,
студії, секції (за згодою батьків та з урахуванням індивідуальних
особливостей здобувачів дошкільної освіти) |
||||
1. |
У закладі створено умови
для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки,
студії, секції: ·
спеціальні
приміщення; ·
навчально-методичний
матеріал; ·
дидактичні
ігри та посібники; ·
обладнання; ·
інвентар; ·
технічні
засоби навчання тощо |
Ні |
||
Напрям ІІІ.
Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти |
||||
Вимога 3.4.
Методичне забезпечення закладу дошкільної освіти |
||||
Критерій 3.4.1. У закладі
дошкільної освіти організована система методичної роботи |
||||
Індикатор 3.4.1.3.
Методичний простір є інформативним, змістовним, доступним, сучасним;
задовольняє потреби педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні |
||||
1. |
У закладі освіти
функціонує методичний кабінет/осередок |
|
Ні |
|
2. |
Наповнення методичного
кабінету/осередку відповідає: ·
інформативності; ·
змістовності; ·
доступності; ·
сучасності; ·
естетичності |
|
Ні |
|
3. |
Матеріали методичного
кабінету закладу освіти групуються за окремими розділами,
використовуються для різних форм комунікації педагогів у рамках освітнього
процесу |
|
Ні |
|
IV.
Управлінські процеси закладу освіти Вимога 4.2.
Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
||||
Критерій 4.2.2. Заклад
дошкільної освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних
ресурсах |
||||
Індикатор 4.2.2.1.
Забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів
закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті
засновника, сторінки у соціальних мережах) |
1. |
Заклад має власний сайт або використовує сайт
засновника |
Так |
||
2. |
Інформація, що розміщується на інформаційному
стенді, на сайті закладу/сайті засновника містить: |
Так |
||
2.1. Інформацію відповідно до статті 30 Закону
України «Про освіту», що вчасно оновлюється |
Так |
|||
2.2. Актуальна інформація про діяльність та
заплановані заходи закладу освіти |
Так |
Завідувач Алла Гайсен
Секретар, вихователь
Людмила Харченко
Члени групи
Людмила Ксьондз
Олена Кондратюк
Альона Блажієвська
Немає коментарів:
Дописати коментар