Булінг (від анг. bully
– хуліган, задирака, грубіян, «to bully» — задиратися, знущатися) – тривалий
процес свідомого жорстокого ставлення, агресивної поведінки з метою заподіяти
шкоду, викликати страх, тривогу або ж створити негативне середовище для людини.
Форми булінгу:
•фізичний – нанесення
ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності;
•словесний –
обзивання, глузування;
•соціальний –
виключення із групи (ізоляція);
•електронний
(кібербулінг) – булінг із використанням технічних та електронних засобів
(комп’ютер, мобільний телефон, електронна пошта і сайти соціальних мереж).
Якщо ви стали свідком булінгу необхідно:
• виступити проти
кривдника, дати зрозуміти, що він неправий;
• підтримати того,
кого ображають;
• повідомити дорослим
(педагогу, психологу, керівнику ЗДО психологу) про факт такої поведінки.
Хто провокує булінг в дитсадку.
Булінг серед дітей
старшого дошкільного віку в ЗДО можуть спровокувати дорослі.
Діти старшого
дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і
беруть це ставлення за зразок.
Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
педагог або помічник вихователя:
– зневажливо ставиться
до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
– ігнорує скаргу
дитини на те, що її образили однолітки – глузує із зовнішнього вигляду дитини;
– образливо
висловлюється про дитину чи її батьків;
– проявляє огиду щодо
фізичної або фізіологічної особливостей дитини;
батьки або члени
сім’ї:
– б'ють та ображають
дитину вдома;
– принижують дитину у
присутності інших дітей;
– проявляють сліпу
любов та виконують усі забаганки дитини;
– ставляться до своєї
дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора
або має відхилення в розвитку).
Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів,
практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям
налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі.
План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу по КЗ
«ЗДО Турбівському ясла-садку №2»
станом на 2021 -2022 н.р.
№ з/п |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
|
Оновлення та
опрацювання нормативно-правових документів, що забезпечують запобігання
та протидію булінгу |
постійно |
Директор |
|
Створення безпечного
освітнього середовища в ЗДО вільного від насильства та булінгу (цькування) |
постійно |
Директор |
|
Надання
психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг
(цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу |
за запитом |
Вихователі |
|
Консультація для
вихователів: «Як вирішувати дитячі конфлікти?» |
вересень
2021р. |
Вихователь Залєвська І.В |
|
Організація роботи
«Скриньки довіри» для батьків і педагогів, оновлення інформації веб-сайту з
проблеми запобігання та протидію булінгу |
жовтень 2021р. |
Вихователі |
|
Проведення
профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ЗДО |
систематично |
Вихователі |
|
Групова консультація
для педагогів: «Види та форми булінгу» |
січень 2022р. |
Директор |
|
Ширінг для педагогів
«На скільки серйозною є проблема булінгу та мобінгу в дошкільному закладі» |
лютий 2022р. |
Директор |
|
Тренінг для батьків:
«Вчимося спілкуватися з дитиною» |
березень
2020р. |
Вихователі |
|
Заняття для педагогів з елементами тренінгу «Булінг,
мобінг : сутність та ключові ознаки» |
квітень 2020р. |
Вихователі, психолог
|
|
Консультація: «Як
навчити дитину цивілізовано виражати гнів?» (профілактика булінгу) |
травень 2022о. |
Вихователі |
|
Виступ на
батьківських зборах «Чому діти стають
жертвами булінгу» |
травень 2022р. |
Вихователі |
|
Організація та
проведення занять та бесід, що формують у дітей уявлення про толерантність по
відношенню до різних людей, справедливість, порядність |
травень2022 р. |
Вихователі |
|
Розповсюдження
інформації щодо профілактики булінгу та мобінгу»: пам’ятка, листівки ,
інформація на стенді практичного психолога |
систематично |
Вихователі |
Директор:
Алла ГАЙСЕН
Порядок подання заяв про випадки булінгу
Процедура подання (з
дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
1. Усі
здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники
освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу
про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або
підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми
ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора закладу пишеться заява
(конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3. Директор
закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з
розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4. До
складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог),
батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші
зацікавлені особи.
5. Рішення
комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з
оригіналами підписів усіх членів комісії.
Порядок реагування на доведені випадки
боулінгу
Порядок реагування на доведені випадки
булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
- Директор
закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
- Директор
закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує
обставини булінгу.
- Якщо
комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор
закладу повідомляє
уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у
справах дітей.
- Особи,
які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть
відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення
правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні
правопорушення.
(Закон України “Про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу
(цькуванню)”https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19)
Немає коментарів:
Дописати коментар